Aυταγάπη: Η αγάπη για τον εαυτό μας



Τα τελευτάια χρόνια ψυχολόγοι και life couches έχουν δώσει έμφαση στην αυτογνωσία και την αγάπη για τον εαυτό μας . Πρόκειται για ένα κομμάτι που ανήκει σε αυτό που λέμε "υπαρξιακή νοημοσύνη" ή αλλιώς "γνῶθι σαὐτόν". Αυτό το είδος της συναισθηματικής νοημοσύνης περιλαμβάνει τη συναισθηματική αυτογνωσία, την αυτοαξιολόγηση και την αυτοπεποίθηση. Τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια μιας υπαρξιακής αναζήτησης και προσωπικής ανάπτυξης έπεσα πάνω στην έννοια της "αυταγάπης". Δεν πρόκειται για εγωισμό, ναρκισσισμό ή άλλο είδος εμμονής με το εγώ, αλλά καθαρή, ουσιαστική αγάπη  για τον εαυτό μου όπως την περιγράφει ο Τσάρλι Τσάπλιν σε μια φανταστική ομιλία του.
Παρακάτω σας παραθέτω το αγαπημένο μου απόσπασμα, το οποίο αποτέλεσε το έναυσμα για την ανάπτυξη της δικής μου συναισθηματικής, υπαρξιακής νοημοσύνης!
Ελπίζω να εμπνεύσει και εσάς!




"Όταν άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου πραγματικά,
απελευθερώθηκα από ότι δεν ήταν υγιεινό για μένα.
Από φαγητά, άτομα, πράγματα, καταστάσεις και
οτιδήποτε με απομάκρυνε από τον εαυτό μου.
Παλιά , αυτό το έλεγα "υγιή εγωισμό".
Σήμερα , ξέρω ότι αυτό το λέμε

ΑΥΤΑΓΑΠΗ

Δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε τις αντιπαραθέσεις, τις συγκρούσεις και τα προβλήματα με τον εαυτό μας και τους άλλους γιατί καμιά φορά, ακόμα και τα άστρα εκρήγνυνται και δημιουργούνται νέοι Γαλαξίες. Σήμερα ξέρω ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ!"



Η αγάπη για τον εαυτό μας είναι συνυφασμένη με την αγάπη που μπορούμε να προσφέρουμε στους άλλους. Όταν αποδεχτούμε πλήρως τον εαυτό μας και τον αγαπήσουμε γι αυτό που είναι τότε μόνο μπορούμε να προσφέρουμε αγάπη και στους γύρω μας. Συνειδητοποίησα ότι η υγιής σχέση με τον εαυτό μας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για υγιείς σχέσεις με τους γύρω μας! Ο εαυτός μας είναι ο καλύτερος φίλος μας κι αυτό που θέλει είναι να τον γνωρίσουμε, να τον αποδεχτούμε και να τον φροντίζουμε! 

Πέρα από την αυταγάπη, εξίσου σημαντικό για τη σχέση μας με τον εαυτό μας είναι η λεγόμενη "αυτοεξάρτηση" μια έννοια που γνώρισα από τον Χόρχε Μπουκάι και το Φύλλο Πορείας 1, "Ο δρόμος της αυτοεξάρτησης". Όταν λέμε αυτοεξάρτηση εννοούμε το να είμαι υπεύθυνος, να έχω την ευθύνη του εαυτού μου. Ποιος είμαι, που πάω με ποιόν. Να είμαι αυτός που είμαι, να σκέφτομαι αυτό που σκέφτομαι, να αισθάνομαι αυτό που αισθάνομαι. Να παίρνω τα δικά μου προσωπικά ρίσκα.

Ο εαυτός μας είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε και η σχέση μας μαζί του είναι κάτι που θα πρέπει να δουλεύουμε καθημερινά για να ζούμε μια ευτυχισμένη ζωή. Μη ξεχνάτε να καλλιεργείτε αυτή τη σχέση!! Είναι το πιο ουσιαστικό που μπορείτε να κάνετε για να δώσετε νόημα στη ζωή σας, για να υιοθετήσετε έναν δικό σας ατομικό τρόπο ύπαρξης. Κολακεύστε τον εαυτό σας, πείτε του λόγια επιβεβαίωσης. Κάθε σκέψη και συναίσθημα διεγείρει μια νευροχημική αντίδραση που επηρεάζει το πως νιώθουμε! Το να κολακεύουμε τον εαυτό μας μας προσφέρει χαρά, αυτοπεποίθηση, ισορροπία και θετική διάθεση. Το αξίζουμε!!

Αλαφάκη Μίκα
Φαρμακοποιός


Σχόλια